
Marile lanțuri de magazine franceze trebuie să plătească o firmă de transport marfa din România la fel ca pe una din Franța. Doar atunci nu va mai exista presiune în jos, din partea esticilor, pe piața muncii din Occident. Este punctul de vedere al transportatorilor români pe care se pegătesc să-l transmită lui Emmanuel Macron, cu ocazia vizitei acestuia la noi în țară.
Operatorii de transport marfa din România îl așteaptă într-un mod inedit pe președintele francez Emmanuel Macron. Astfel, ei au pregătit șefului statului din hexagon cu o scrisoare. Prin ea-i transmit acestuia informații și solicitări menite a face viața mai ușoară camionagiilor. Speră ei. Scrisoarea i-a fost înmânată lui Klaus Iohannis pentru a-i parveni oaspetelui său.
Citește textul integral al scrisorii operatorilor de transport de marfa din România
Serviciile noastre de transport marfa
De ce-l așteaptă transportatorii pe Macron? Are președintele francez parte de un tratament cumva deosebit? Din partea Federației Operatorilor Români de Transport se pare că da!
Macron, unul din inamicii firmelor de transport marfa
Președintele francez este nimeni altul decât cel care a făcut Legea Macron. Ori, pentru transportatorii români, polonezi, maghiari și de fapt toți cei din așa-zisa Europă de Est, legea Macron impune condiții grele pentru firmele de transport. Legea Macron, pentru cine nu știe, este considerată una care abundă de protecționism.
Practic, prin controversata lege Macron, se stabilesc condiții de salarizare firmelor de transport străine care operează în Franța. Este vorba în principal de impunerea unui salariu minim pentru șoferii est-europeni care acționează în Occdient. Alături de alte țări europene, Germania, Belgia, Austria… se consideră că prin astfel de legi est-europenii sunt discriminați. Impunerea firmelor care transportă marfa să-și plătească angajații cu salariul minim este clar o măsură protecționistă. Punctul de vedere este împărtățit de absolut toți camionagii din fostul lagăr comunist.
Comisia Europeană a luat deja poziție în acest sens, dar esticii consideră că sunt prea puține sau încă neintroduse în practică. Astfel, a fost emisă o directivă europeană care solicită corectarea legislației astfel ca salariul minim pentru șoferi să fie cel din țările unde se încheie contractul de muncă.
Scopul vizitei lui Macron in România
Vizita lui Emmanuel Macron în România se pare că urmărește chiar mai mult, o înăsprire a condițiilor de salarizare a șoferilor de la firmele de transport marfa din România. Conform presei internaționale, Macron caută sprijin pentru politicile sale de anti-dumping social pe care, afirmă el, le practică firmele est-europene, inclusiv cele de transport marfa.
Macron este apostrofat de președintele FORT, Augustin Hagiu, căci tocmai firmele franceze sunt cele care fac discriminări. Cu toți transportatorii, indiferent că sunt din România sau Europa de Est. Se așteaptă momentul când acestea vor aplica aceleași tarife în relațiile cu firmele de transport de marfa. Abia atunci esticii vor putea să-și plătească șoferii conform salariilor occidentale. Mai mult, operatorii de transport din Europa de Est nu vor mai fi nevoiți să aplice tactici de ascundere a profiturilor.